دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۳۵:۳۳

اولین دوره ملوانی عمومی کشتی‌های اقیانوس پیما

باشگاه خبری فراساحل: اولین دوره ملوانی عمومی کشتی‌های اقیانوس‌پیما با نظارت اداره امتحانات و صدور گواهینامه‌های دریانوردی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان توسط دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، برای 25 متقاضی بومی به صورت آزاد برگزار شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرنگار مانا سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: بنادر و دریانوردی این استان تاکنون تنها در زمینه شناورهای سنتی و سفرهای نزدیک به ساحل در این استان آموزش ارائه می‌کرد اما با توجه به شرایط منطقه و اشباع نشدن حرفه دریانوردی و با رایزنی‌های صورت گرفته با اداره کل امور دریانوردان سازمان بنادرو دریانوردی، موفق شدیم مجوز تمامی دوره‌های دریانوردی ممکن را برای دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اخذ کنیم.


وی افزود : با توجه به علاقه‌مندی جوانان این استان به شغل دریانوردی و ظرفیت خالی ناوگان کشتیرانی کشور این امر می تواند قدم بسیار موثری در راه اشتغال آفرینی باشد. رضوانی تصریح کرد: دریانوردان این استان با فعالیت بر روی شناورهای سنتی، سخت‌کوشی و ماندگاری خود در زمینه دریانوردی را به اثبات رساندند و وقت آن رسیده که از ظرفیت جوانان این دیار در ناوگان تجاری کشور، که با فرو ریختن دیوار تحریم‌های ناعادلانه چشم¬ انداز مثبتی برای آن قابل تصور است، استفاده بهینه شود.


مدیر کل بنادر و دریانوردی اظهار داشت : تنها مشکل موجود در راستای گسترش آموزش دریانوردی ارتباط موثر بین آموزش دیدگان و بازارکار است که مسئولین منطقه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند با رایزنی‌های لازم، حلقه ارتباط بین متقاضیان حرفه دریانوردی و بازار کار اشباع نشده آن که شامل ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفتکش، کشتیرانی والفجر، کشتیرانی بنیاد و سایر خطوط کشتیرانی را ایجاد کنند.


مهندس رضوانی در پایان با ابراز تشکر از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برای ورود به بحث آموزش دریانورد آزاد، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد برگزاری دوره های افسری و مهندسی نیز باشیم. لازم به ذکر است این دوره‌ها قبلا در استان‌های بوشهر، بندرعباس و محموآباد برگزار می‌شد و برگزاری این دوره برای افراد متقاضی یک ماهه با هزینه‌ای بیشتر از ده میلیون ریال برآورد شده است .



  کد خبر : 940
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :